• page_banner01

News

A regione di a Svizzera meridionale rifiuta u prugettu di custruisce rapidamente un immensu parcu solare nantu à a muntagna alpina

pannelli solari 27

GINEVRA (AP) - Dumenica, i votanti in u sudu di a Svizzera anu rifiutatu un pianu chì avissi permessu a custruzzione di un immensu parcu solare nantu à una muntagna alpina assolata in parte di un prugramma federale per sviluppà energie rinnuvevuli.
U referendum Valais si cuncentra nantu à l'interessi ecunomichi è ambientali in un momentu di preoccupazione crescente è crescente per u cambiamentu climaticu.U statu hà scrittu annantu à u so situ ufficiale chì 53,94% di e persone anu vutatu contru à a pruposta.A participazione hè stata di 35,72%.
U votu hè statu una prova notevule di l'opinione publica.L'opposizioni micca in u mo currettu à u pianu, chì minaccia di distrughje u bucolic paisaghju di a muntagna svizzera, hà trovu alcuni alliati pulitichi inusual in u paese alpinu.
Questa rinuncia ùn minà micca completamente i parchi solari se u settore privatu li vole sviluppà.Ma u "nè" rapprisenta un scontru per a regione, chì hè cunsiderata una di e zone più sole è più adatte di a Svizzera per i parchi solari, cumpetendu cù altre regioni cum'è l'Oberland Bernese centrale o i Grigioni orientali per un tali premiu di prughjettu cumparatu cù altre regioni cum'è l'Oberland Bernese centrale o i Grigioni orientali.cuncorsu per u finanziamentu federale.Finu à u 60% di u finanziamentu per i grandi parchi solari hè in risicu.
I sustenitori dicenu chì a Svizzera prufittà principalmente di l'idroelectricità, a so principale fonte d'energia in l'estiu, è chì un parcu solare à alta altitudine sopra a nuvola normale furnisce una alternativa stabile di energia rinnuvevule in l'invernu, quandu u paese hà bisognu di impurtà l'electricità.Dicenu chì u finanziamentu federale accelerà u sviluppu di l'energia solare.
Certi gruppi ambientalisti ligati à i partiti populisti cunservatori di Svizzera s'opponenu à u pianu.Dicenu chì i parchi solari agiscenu cum'è una barriera per l'industria in e muntagne svizzere pristine è sustenevanu chì una megliu opzione seria di custruisce più edifici è case in cità - più vicinu à induve l'energia hè aduprata.
"U cantone di Valais furnisce digià a maiò parte di l'electricità di u paese per mezu di i so dighe giganti", hà dettu a succursale lucale di u Partitu Populare Svizzeru nant'à u so situ web."Hè inaccettabile aghjunghje una altra degradazione ambientale à u primu".
Hà aghjustatu: "Arrubà i nostri Alpi per u benefiziu di l'operatori stranieri avari è di i so affiliati lucali ugualmente avari ùn saria solu un attu di male è un travagliu contru à noi".
I deputati è i funzionari di u Valais dumandanu un votu di sì à a pruposta, chì duveria chì i votanti accunsenu un decretu chì l'assemblea regiunale hà passatu in ferraghju per 87 voti à 41, chì permette a custruzzione di a facilità 10 GW.parcu solare à grande scala cù generazione di elettricità ogni ora.Cunsumu annuale di electricità.
U Dipartimentu di l'Energia federale stima chì ci sò state trà 40 è 50 pruposte di parchi solari à grande scala in tuttu u paese.
In generale, l'autorità federali svizzere anu stabilitu un novu scopu di energia solare di 2 miliardi GWh in virtù di a legislazione appruvata in settembre 2022 destinata à prumove u sviluppu di l'energia solare.Certi spazii, cum'è e riserve naturali, sò esclusi da u sviluppu pussibule.
I legislaturi svizzeri anu ancu appruvatu u pianu di u paese per ghjunghje à emissioni "netti zero" per u 2050 in mezzu di preoccupazioni per u cambiamentu climaticu è i glaciali vantati.U pianu attribuisce ancu più di 3 miliardi di franchi svizzeri ($ 3,4 miliardi) per aiutà l'imprese è i pruprietarii di casa à passà da i combustibili fossili.


Tempu di Postu: Settembre 11-2023